sobota, 17 października 2015

180. Bałwankowo z Igiełką_1 - Hokeista

Powstał mój pierwszy bałwanek w ramach salowej zabawy u Sylwii. Wszystkich bałwanków jest 9. Autorką wzoru jest Monika Blezień. Wystartowałyśmy 11 października i przez kolejne 9 tygodni będziemy wspólnie wyszywać bałwanki.
Wzór jest opracowany na Ariadnę, więc ja dobrałam sobie sama kolory z palety DMC.

Bez konturów:
 
Z konturami:
Wymiary w krzyżykach 27x38
Aida 14ct 
kolor biały
krzyżyki - 2 nitki muliny DMC, 
backstiche - 1 nitka muliny DMC 
kolorystyka wg UliK
na podstawie wzoru Moniki Blezień

Bałwan – przypominająca w ogólnym zarysie człowieka figura wykonana ze śniegu, symbolizująca zimę. Lepienie bałwana jest popularną zabawą. 
Tradycyjny bałwan składa się z trzech kul śniegowych ustawionych na sobie, tworzących głowę, tułów i nogi. Oczy, usta i guziki wykonuje się z węgielków, nos z marchewki, ręce z patyków, natomiast nakrycie głowy stanowi garnek bądź wiadro. Czasami bałwan trzyma też miotłę (źródło Wikipedia).


Niestety z przyczyn osobistych nie udało mi się go jeszcze zagospodarować. Mam nadzieję, że przy kolejnym bałwanku pokażę Wam jego przeznaczenie.

42 komentarze:

  1. Prześliczny ten bałwanek, a Twoje wykonanie jak zwykle perfekcyjne :DDD

    OdpowiedzUsuń
  2. Super bałwanek. Mam nadzieję, że szybko znajdzie dla siebie miejsce. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Już zamówiłam potrzebne materiały ;)

      Usuń
  3. Świetny ten bałwanek :)
    U mnie ostatnio też zagościły bałwanki.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Obserwuję Twoje postępy przy bałwankach. Będą cudowną ozdobą choinki :)

      Usuń
  4. Zapewne zagospodarowany będzie prezentował się równie dobrze :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny bałwanek, ciekawe jak masz zamiar go zagospodarować :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Milusi, milusi , może zawieszka, łapki kuchenne , albo poducha , no zobaczymy co wymyśliłaś ? pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  7. Ah, to już? :D ależ robi się świątecznie! Bałwanek przeuroczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rękodzielnicy podobno już zaczynają ;) Dziękuję :)

      Usuń
  8. super bałwanek, ja też sama dobierałam kolorystykę z DMC
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Bałwanek śliczny!
    te kontury jednak dużo dają haftom, gdy ja sie uczyłam haftować to kontorów sie nie robiło, a one jednak dużo dają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniale widać, jak kontury pięknie podkreślają wszystko. Uroczy hafcik. Ciekawa jestem jego przeznaczenia :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hehe... widziałam kilku bałwanów, ale bałwana hokeisty jeszcze nie :)
    Miłego zagospodarowywania pociesznego przedstawiciela NHL-u :))
    Pozdrawiam
    A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha...to jak będziesz zaglądać to inne może też Cię zdziwią ;)
      Dziękuję :)

      Usuń
  12. Bałwanek hokeista już może śmigać po lodzie ;)
    Cudny jest! Ula jak zawsze profesjonalnie dopasowałaś kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uleczko, masz na zjem dziada nominacje do Liebster. Wiem, że to dość infantylna zabawa, ale wymyslilam takie pytania, że uh! Może się skusisz, Słońce? :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko :) w tym roku to już czwarta nominacja... :) odpowiem na pytania ze względu na sympatię jaką Cię darzę :) Pytania są faktycznie uh... więc chwilę mi zejdzie z napisaniem odpowiedzi...

      Usuń
  14. Myślę że karteczki z bałwankami byłyby fajne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu prawie wszystkie pozostałe dziewczyny zrobiły kartki :) to ja chcę w inny sposób zagospodarować ;)

      Usuń